Amaç: Bu çalışmanın amacı, YouTubeTM’da bulunan “pit ve fissür örtücü” konulu Türkçe videoların bilgi içeriklerinin değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: YouTubeTM’da “pit ve fissür örtücü” anahtar kelimeleri kullanılarak Türkçe arama yapılarak erişilen ilk 200 video değerlendirmeye alınmıştır. Videolar Küresel Kalite Ölçeği Skalası (GQS), Bilgi Güvenilirliği Skalası (DISCERN) ve Amerikan Çocuk Diş Hekimliği Akademisi’nin (AAPD) kriterleri dikkate alınarak araştırmacılar tarafından oluşturulan bir bilgi kapsamı skalasına göre değerlendirilmiştir. Bulgular: 200 videonun 68’i değerlendirme kriterlerine uygun bulunarak analiz edilmiştir. Cohen’in kappa katsayısına göre değerleyici içi tutarlılık mükemmele yakındır (κ=0.86-0.96). Videoların ortalama GQS skoru 1.6 (±0.7), ortalama DISCERN skoru 2 (±1.1) ve ortalama bilgi kapsamı değerlendirme skoru 1.8 (±1.2)’dir. GQS skoru orta kalite düzeyinde olan videoların süresi, düşük kalite ve düşük-orta kalite düzeyindeki videolardan anlamlı derecede daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Video içeriğinde “prosedür/uygulama yöntemi” ile ilgili bilgi veren videoların izlenme oranı vermeyenlere göre (p=0.022) ve “prognoz ve kalıcılık” konusunu içeren videoların izlenme oranı içermeyenlere göre anlamlı düzeyde yüksektir (p=0.045). Sonuç: YouTubeTM’da “pit ve fissür örtücü” konulu Türkçe içerik sayısı oldukça az, içerik kalitesi ise yetersizdir. Diş hekimleri, hastaların doğru bilgiye ulaşabilmeleri için profesyonel kaynaklar önermelidir.
Aim: The aim of this study was to evaluate the content of the videos on ‘pit-and-fissure sealants’ in Turkish on YouTubeTM. Material and Methods: The first 200 videos accessed by searching YouTube in Turkish with the keywords “pit and fissure sealant” were evaluated. The videos were evaluated according to the Global Quality Scale (GQS), Reliability Scale (DISCERN), and another scale that were created by the researchers considering the guidelines of the American Academy of Pediatric Dentistry (AAPD). Results: Considering the inclusion criteria, 68 videos were analyzed. Cohen’s kappa coefficient illustrated almost perfect intra-rater reliability(κ=0.86-0.96). The mean GQS score of the videos was 1.6(±0.7), DISCERN score was 2(±1.1) and the AAPD information evaluation score was 1.8(±1.2). Videos with medium- quality GQS scores were significantly longer than videos with low-quality or medium-low-quality GQS scores (p<0.05). Videos including information about “procedure/application method” and “prognosis and permanence” had significantly higher viewing rate than others (p=0.022 and p=0.045, respectively). Conclusion: The number of Turkish contents on “pit-and- fissure sealant” on YouTube was quite low, and the quality of the content was insufficient. Dental professionals should recommend professional resources to patients for accessing scientific information.