Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi: Preliminer Bulgular


Creative Commons License

Mutlu A. İ., Bacık Tırank Ş.

XI. ULUSAL ODYOLOJİ VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI KONGRESİ, Mersin, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2022, ss.77

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Mersin
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.77
  • Lokman Hekim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

S-61 Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi: Preliminer Bulgular

Şadiye Bacık Tırank1, Ayşe İlayda Mutlu2 1 Gazi Üniversitesi
2 Lokman Hekim Üniversitesi

Giriş: Bireyler farklı yollarla öğrenmektedir. Kolb'a göre öğrenme stili, bireylerin bilgiyi edinme ve zihindeki işleme sürecinde kişisel olarak tercih ettikleri yöntemdir. Somut deneyim, yansıtıcı gözlem, soyut kavramsallaştırma ve aktif deneyim olmak üzere toplam dört öğrenme

yolu vardır. Amaç: Bu araştırmanın amacı, dil ve konuşma terapisi bölümünde öğrenim gören öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemektir. Yöntem: Tanımlayıcı ve analitik tipte yürütülen bu araştırmanın örneklemini çeşitli üniversitelerin Sağlık Bilimler fakültelerine bağlı olan dil ve konuşma terapisi bölümünde öğrenime devam eden 20 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilere Kolb (1985) tarafından geliştirilen, Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeye adaptasyonu yapılmış öğrenme stili envanteri (OSM) uygulanmış ve öğrencilerin öğrenme stilleri tespit edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Bulgular: Kolb Öğrenme Stilleri Envanterinde 4 öğrenme stili bulunmaktadır. Bunlar, Ayrıştıran, değiştiren, özümseyen ve yerleştiren öğrenme stili olarak adlandırılmıştır. Bu çalışmada dil ve konuşma terapisi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri incelenmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzdelik ve Pearson ki-kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin büyük oranda ayrıştıran (%45) ve özümseyen (%60.7) öğrenme stiline sahip olduğu belirlenmiştir. Sonuç ve Öneriler: Sonuç olarak araştırmaya katılan bireylerin baskın öğrenme stillerinin belirlenmesi sağlanmıştır. Ayrıştıran öğrenme biçimine sahip bireylerin problem çözme, karar verme, fikirlerin mantıksal analizi ve sistematik planlama gibi konularda oldukça başarılı olduğu ve öğrenme sürecinde yaparak, yaşayarak öğrenme yolunu tercih ettikleri bilindiğinden eğitim programlarında bu tarz uygulamalara yer verilmesi bireylerin öğrenimini kolaylaştıracaktır. Bulgular, dil ve konuşma terapisi bölümü programlarının düzenlenmesinde öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi ve tüm öğrenme stillerinin dikkate alınması gerektiğini göstermektedir.

Anahtar Kelimeler: öğrenme stilleri, dil ve konuşma terapisi, Kolb öğrenme stili modeli