KONUŞMA SESİ BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARDA HINT DEĞERLENDİRMESİ


Creative Commons License

Çulhaoğlu B., Çağlar T. G., Erbek H. S.

KBB-Forum, cilt.23, sa.3, ss.108-112, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 23 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: KBB-Forum
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.108-112
  • Lokman Hekim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET Amaç: Dil gelişiminin çocuğun gelişimsel yaşına uygun olarak gerçekleşmesi çocuğun hem sosyal hem de akademik olarak başarısını etkilemektedir. Bu bilgiler doğrultusunda çalışmamızın amacı, konuşma sesi bozukluğu olan çocuklarda gürültüde konuşmayı anlama test (HINT-C) sonuçlarını değerlendirmektir. Yöntem ve Gereçler: Çalışmaya 6-12 yaş aralığında konuşma sesi bozukluğu tanısı almış 52 çocuk ve herhangi bir konuşma bozukluğu olmayan 52 çocuk dahil edildi. Çalışmaya dahil olan tüm çocuklara genel kulak burun boğaz muayenesi, saf ses odyometrisi ve HINT-C testi uygulanmıştır. Bulgular: Konuşma sesi bozukluğu olan çocuklar ile konuşma bozukluğu olmayan grubun gürültü varlığında yapılan HINT-C testi iki grup arasında karşılaştırıldığında konuşma sesi bozukluğu olan grubundan elde edilen sonuçlar düşük çıkmış olup, bu fark istatistiksel olarak anlamlı olarak bulunmuştur (p=0.00). Sonuç: Konuşma sesi bozukluğu olan çocuklarda gürültüde konuşmanın anlaşılırlığı zorlaşmaktadır. Gelişim çağı çocuklarında bu durum gelişimsel ve bilişsel gelişimi etkilemektedir.