KBB-Forum, cilt.23, sa.3, ss.108-112, 2024 (Hakemli Dergi)
ÖZET
Amaç: Dil gelişiminin çocuğun gelişimsel yaşına uygun olarak gerçekleşmesi çocuğun hem sosyal hem de akademik olarak başarısını
etkilemektedir. Bu bilgiler doğrultusunda çalışmamızın amacı, konuşma sesi bozukluğu olan çocuklarda gürültüde konuşmayı anlama test
(HINT-C) sonuçlarını değerlendirmektir.
Yöntem ve Gereçler: Çalışmaya 6-12 yaş aralığında konuşma sesi bozukluğu tanısı almış 52 çocuk ve herhangi bir konuşma bozukluğu
olmayan 52 çocuk dahil edildi. Çalışmaya dahil olan tüm çocuklara genel kulak burun boğaz muayenesi, saf ses odyometrisi ve HINT-C testi
uygulanmıştır.
Bulgular: Konuşma sesi bozukluğu olan çocuklar ile konuşma bozukluğu olmayan grubun gürültü varlığında yapılan HINT-C testi iki
grup arasında karşılaştırıldığında konuşma sesi bozukluğu olan grubundan elde edilen sonuçlar düşük çıkmış olup, bu fark istatistiksel olarak
anlamlı olarak bulunmuştur (p=0.00).
Sonuç: Konuşma sesi bozukluğu olan çocuklarda gürültüde konuşmanın anlaşılırlığı zorlaşmaktadır. Gelişim çağı çocuklarında bu
durum gelişimsel ve bilişsel gelişimi etkilemektedir.