8. ULUSLARARASI SAĞLIK VE SPOR BİLİMLERİNDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU, 11 - 12 Mart 2022, ss.55, (Özet Bildiri)
Odyolojide Terminoloji dersi, Odyolojide Bölümü lisans eğitimi kapsamında 1. sınıf öğrencilerine verilen seçmeli bir derstir. Bu dersin amacı; öğrencilerin odyolojik test, tanılama ve takip sürecinde terminolojiyi yerinde ve doğru kullanma becerilerini geliştirmektir. Ders içeriğinde; Odyolojiye özel anatomik ve fizyolojik terimler, Odyolojide kullanılan testlere ve tanılamaya özel terimler, Odyolojide rehabilitasyona özel terimler ve araştırma planlama terminojisi konularına ilave olarak, öğrencinin öğrenmeye aktif olarak katılımının hedeflendiği ‘‘ödev sunumları’’ içeriği yer almaktadır. Bu çalışmada, Odyolojide Terminoloji dersini alan öğrencilerden, ilk dersten itibaren dönem boyunca öğrendikleri terimlerden oluşan bir ‘‘bulmaca ödevi’’ hazırlamaları ve derste ödevi sunmaları istenmiştir. Dönem sonunda, gönülülük ilkesine bağlı kalarak, öğrencilerden bulmaca ödevine karşı tutumlarını ve ödevin ders başarısını ölçen bir anket çalışmasına katılmaları istenmiştir. Google formlar ile hazırlanan anket ile bireylerin bu derse karşı duydukları ilgi düzeyi, bu dersin diğer derslere katkısı, öğrenilen terimlerin bu ödev sayesinde pekiştirtirilme düzeyi, ödevi hazırlama ve sunmaya yönelik tutumları ve ödevin ders başarısına katkısı ölçülmüştür. Toplam 10 soruya verilen cevaplar Beşli Likert Tipi Ölçek ile değerlendirilmiştir (1-Kesinlikle katılmıyorum, 2-Katılmıyorum, 3-Kararsızım, 4- Katılıyorum, 5- Kesinlikle katılıyorum). Çalışmaya davet edilen 13 kişilik sınıftan, 12 gönüllü birey katılmıştır. Bireylerin herbir soruya verdiği cevabın ortalaması ve standart sapması hesaplanmıştır. Elde edilen ortalama sonuçlara göre; bireyler, bulmaca ödevinin ders başarısına olumlu katkısı olduğunu düşünmektedir. Buna ilave olarak; bireyler ödevi hazırlama, sunma ve ödev aktivitelerine katılmaya yönelik sorumlulukların öğretici olduğunu düşünmektedir.
Anahtar kelimeler: Odyoloji, Terminoloji, Öğrenme, Ders Başarısı